Selingkuh

Zainal dan Siti terlibat cakap di waktu sela.. 
Zainal: "Siti, dah 15 tahun kite menikah, malam ni abang nak tanye, selame kite hidup bersame, pernah tak engkau berselingkuh...???"
Siti:"Bang Zainal, usah abang marah ya.. Siti nak becakap jujur same abang.. Sebenarnya Siti pernah 3 kali berselingkuh..".
Zainal:"Alamak jang :( …ceritakanlah, kapan tuh.."
Siti: "Bang Zainal janji tak marahkah..?"
Zainal:"Kalau cuma 3 kali, tak apalah.. Abang janji tak marah.."
Siti:"Abang ingatkan waktu kite mule-mule kawin, terus beli rumah, selang beberapa tahun, kite susah kali pun, sampai rumah kite hampir disita bank".
Zainal:"Ya, abang ingat itu.."
Siti:"Abang pasti ingat lah waktu malam itu, Siti pigi jumpa pegawai bank tu.. dan esoknya, bank tu tak jadi nyita rumah kite.. Malah ditambahnya pulak pinjeman tuk abang buka kedai..".
Zainal:"Lalu yang kedua..?"
Siti:"Ingat tak waktu abang mau operasi usus buntu dulu..? Padahal kite tak punye duit. Kan Siti jumpai dokter yg mau mengoperasi abang.. Lima hari berikutnya abang dioperasi gratis.. Malah dikasinya pula Siti duit lagi..".
Zainal:"Walau perih hati ni, tapi tak apelah.. Kan demi abang..
Terus yang ketiga..??"
Siti: "Waktu abang jadi Caleg kemarin tu.. Kan abang kekurangan 256 suara lagi..".
Zainal: "Terus..??".
Siti: "Ingat tak abang, dengan mudah Siti dapetkan 256 suara..?"
Zainal: "Alamaaaakkk Sitiiiii !!! Itu mah bukan 3 kali !!! :'(.  ‎​


"Si abang marah sambil makan tabung gas 3kg!!"

W̶̲̥̅̊α̩̩̩̩̥к̲̣̣̥ά̲̣̥k̶̲̥̅̊ɑ̣̣̝̇̇α̇̇̇α̩̩̩̩̥W̶̲̥̅̊ά̲̣̥α̇̇̇α̩̩̩̩̥k̶̲̥̅̊ɑ̣̣̝̇̇ά̲̣̥α̇̇̇W̶̲̥̅̊ɑ̣̣̝̇̇α̩̩̩̩̥к̲̣̣̥ά̲̣̥α̇̇̇=))\=D/ ({})

0 comments:

Post a comment